Skip to main content

ALGEMENE VOORWAARDEN IVY BEAUTY BAR  (English below)  

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen IVY BEAUTY BAR en cliënt waarop IVY BEAUTY BAR deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.  

2. Afspraken

2.1: Alle afspraken dienen te worden gemaakt via de website, telefonisch of in de salon zelf. Een afspraak die via de website, telefonisch of in de salon mondeling is gemaakt, is bindend. Er wordt tijd voor de cliënt gereserveerd en vrijgehouden. De afspraak wordt verwerkt in het boekingssysteem waarna de cliënt een bevestigings e-mail ontvangt.

2.2: Annuleringen. Als cliënt wenst een afspraak te wijzigen of te annuleren, gelieve dit minimaal 24 uur van tevoren te laten weten. Zo kan de vrijgekomen tijd hopelijk nog worden ingevuld door een andere cliënt en loopt de salon geen inkomsten mis.  De cliënt kan de afspraak kosteloos 24 uur voor de geplande tijd wijzigen en annuleren. Annuleren en wijzigen kan via de links in de bevestigingsmail of per telefoon.  *Verzetten en/of annuleren van een afspraak via social media is niet geldig.   Bij annuleringen die minder dan 24 uur van tevoren worden doorgegeven, is IVY BEAUTY BAR genoodzaakt 50% van de totale behandelprijs in rekening te brengen. Bij afwezigheid en/of geen gehoor zal IVY BEAUTY BAR dit als een no-show behandelen en 100% in rekening brengen.   

2.3 Indien cliënt 10 minuten te laat is en de geboekte dienst niet meer volledig geleverd kan worden wegens tijdgebrek, zal er gekeken worden naar wat haalbaar is binnen de resterende tijd van de behandeling. Cliënt zal de totale vooraf geboekte behandelprijs moeten betalen ook al heeft cliënt deze dienst niet (volledig) ontvangen.   

3. Verantwoordelijkheden van IVY BEAUTY BAR

IVY BEAUTY BAR zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. IVY BEAUTY BAR zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk zijn, de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling voor en tijdens de behandeling. 

4. Hygiëne 

  • Bij IVY BEAUTY BAR gelden hygiënische richtlijnen waar vanuit altijd te werk wordt gegaan.
  • De werkmaterialen en gereedschappen worden steriel gereinigd vóór elke behandeling. 

5. Betaling

  • De tarieven voor de diensten en producten van IVY BEAUTY BAR worden vastgesteld door IVY BEAUTY BAR en zijn beschikbaar op de website of in de salon. Alle prijzen zijn inclusief BTW. IVY BEAUTY BAR behoudt zich het recht voor de prijzen te verhogen. 

6. Giftcards 

  • Bij de aankoop van een giftcard gaat de aankopende partij akkoord met de vervaldatum van 1 jaar na aankoop.

7. Persoonsgegevens en Privacy

  • IVY BEAUTY BAR behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. 
  • De nagelsalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden. 
  • Alle gegevens zijn opgeslagen in het door IVY BEAUTY BAR gebruikte boekingssysteem. 

8. Geheimhouding

  • IVY BEAUTY BAR is verplicht tot geheimhouding in alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld. Of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. 
  • De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de nagelsalon verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

9. Aansprakelijkheid

  • IVY BEAUTY BAR is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat IVY BEAUTY BAR is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. 
  • IVY BEAUTY BAR heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. 
  • IVY BEAUTY BAR meldt diefstal altijd bij de politie.

10. Garantie

IVY BEAUTY BAR geeft de cliënt 1 week (7 dagen), vanaf de dag dat de behandeling plaatsvond (behandeldag is dag 1), garantie op beschadiging(en) van de behandeling(en). Deze reparatie dient binnen deze 7 dagen uitgevoerd te worden. Onder een reparatie valt herstel van beschadiging(en). De client gaat dus met dezelfde kleur,vorm,design de deur uit als het origineel.  Deze zullen kosteloos gerepareerd/gefixed worden. Deze garantie vervalt indien:

  • De cliënt de (gel) polish/nagels/extensions heeft laten onderhouden door een andere nagelsalon
  • De cliënt zonder handschoenen met agressieve chemicaliën, verf of kruiden heeft gewerkt
  • De cliënt de (gel) polish/nagels/extensions heeft afgebeten of opzettelijk afgebroken /afgetrokken
  • Client een verandering wil in kleur/vorm/design. hiervoor dient een nieuwe afspraak gemaakt te worden.
  • De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 5 werkdagen heeft opgevolgd
  • De cliënt voor een behandeling heeft gekozen die afgeraden is door de nailtech ivm conditie nagels.

11. Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, dient deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 7 dagen na ontdekking via email of telefoon gemeld worden. IVY BEAUTY BAR zal er naar streven de klacht via mail of telefoon binnen 48 uur te beantwoorden en tot een oplossing te komen. Er zal altijd gestreefd en gehandeld worden naar een zo optimaal mogelijk resultaat ter vergoeding van de klacht. Indien een klacht gegrond is, zal de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels door de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk of mondeling kenbaar maakt. Als een klacht niet binnen 7 dagen vermeld wordt zal IVY BEAUTY BAR deze niet meer in behandeling nemen.

12. Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft IVY BEAUTY BAR het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.

12.1 Roken en huisdieren.

In de salon wordt niet gerookt. Ook zijn huisdieren in verband met hygiëne niet welkom in de salon.

12.2 Leeftijdsgrens

IVY BEAUTY BAR behandeld klanten vanaf 16 jaar voor een manicure met Gellak/BIAB.  

13. Recht

Op elke overeenkomst tussen IVY BEAUTY BAR en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. IVY BEAUTY BAR behoudt zich het recht om deze voorwaarden ten allen tijde te wijzigen. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.  

TERMS & CONDITIONS IVY BEAUTY BAR

1. General

These terms and conditions apply to every offer, treatment, and transaction between IVY BEAUTY BAR and the client, to which IVY BEAUTY BAR has declared these terms and conditions applicable, insofar as these terms and conditions have not been explicitly deviated from by the parties in writing.  

2. Appointments

2.1: All appointments must be made via the website, telephone or in the salon itself. An appointment made via the website, telephone, or in the salon verbally is binding. Time is reserved and kept free for the client.

2.2: Cancellations:

If the client wishes to change or cancel an appointment, please let us know at least 24 hours in advance. This allows the freed-up time to hopefully be filled by another client and avoids losing of income. The client can change and cancel the appointment free of charge 24 hours before the scheduled time. Cancellations and changes can be made via the links in the confirmation email or by phone. Rescheduling and/or canceling an appointment via social media is not valid.   For cancellations made less than 24 hours in advance, Ivy Beauty Bar is obliged to charge 50% of the total treatment price. In case of absence and/or no answer, IVY BEAUTY BAR will treat this as a no-show and charge 100%.  

2.3 If the client is 10 minutes late and the booked service can no longer be fully delivered due to lack of time, Ivy Beauty Bar will look at what is feasible within the remaining time of the treatment. The client will have to pay the total treatment price even if the client has not (fully) received this service.  

3. Responsibilities of IVY BEAUTY BAR

IVY BEAUTY BAR will carry out the treatments to the best of their knowledge and ability and in accordance with the requirements of good craftsmanship and based on the current state of knowledge. IVY BEAUTY BAR will inform the client as much as reasonably possible about the financial consequences of the change or addition to the treatment before and during the treatment.  

4. Hygiene Policy:

• IVY BEAUTY BAR follows hygienic guidelines and sterilizes all tools and equipment before each treatment.

5. Payment Policy:

  • IVY BEAUTY BAR sets the prices for services and products, which are available on the website or at the salon.
  • All prices include VAT, and IVY BEAUTY BAR reserves the right to increase prices.  

6. Gift Card Policy:

Gift cards expire one year after purchase.  

7. Privacy Policy:

  • IVY BEAUTY BAR treats client information confidentially and follows the guidelines of the Personal Data Protection Act.
  • The salon won’t sell or rent client information to third parties.
  • All information is stored in IVY BEAUTY BAR ’s booking system.  

8. Confidentiality Policy:

  • IVY BEAUTY BAR is obliged to keep confidential any information disclosed by the client during the treatment, including information that is sensitive in nature.
  • Confidentiality may be waived if required by law or court order.  

9. Liability Policy:

  • IVY BEAUTY BAR isn’t responsible for any damage caused by the client’s inaccurate or incomplete information about their health, medication, work, or leisure activities.
  • The salon isn’t responsible for loss, theft, or damage to personal belongings brought to the salon by the client.
  • IVY BEAUTY BAR may seek compensation for damages caused by the client to furniture, equipment, or products.
  • IVY BEAUTY BAR will report any theft to the police.  

10. Warranty

IVY BEAUTY BAR provides the client with a 1-week (7 days) warranty period, starting from the day the treatment took place (treatment day is considered day 1), for any damage(s) resulting from the treatment(s) performed at IVY BEAUTY BAR . This repair should be done within these 7 days. A repair includes the restoration of any damage(s). The client will leave with the same color, shape, and design as the original. These repairs will be done free of charge. This warranty will be void if:

  • The client has had the (gel) polish/nails/extensions maintained by another nail salon
  • The client has worked with aggressive chemicals, paint or herbs without gloves
  • The client has bitten off or intentionally broken/pulled off the (gel) polish/nails/extensions
  • The client has not followed the advice to seek medical help within 5 working days
  • The client wants a change in colour, shape, or design. A new appointment needs to be scheduled for this.
  • The client has chosen a treatment that is advised against by the nail tech due to the conditions of their nails.  

11. Complaints

If the client has a complaint about the treatment or a product, this must be reported to IVY BEAUTY BAR as soon as possible, but no later than 7 days after discovery, by email or telephone. IVY BEAUTY BAR will strive to respond to the complaint by email or telephone within 48 hours and to come to a solution. There will always be a strive to achieve and act towards the most optimal result for compensation of the complaint. If a complaint is justified, IVY BEAUTY BAR will perform the treatment again as agreed, unless it has become demonstrably pointless for the client and the client makes this known in writing or orally. If a complaint is not reported within 7 days, IVY BEAUTY BAR or the nailtech will no longer handle it.  

12. Proper behavior

The client must behave properly in the salon according to generally accepted norms. If the client continues to show improper behavior after repeated warnings, IVY BEAUTY BAR has the right to refuse the client access to the salon without giving any reason.

12.1 Smoking and pets.

Smoking is not allowed in the salon. Pets are also not welcome in the salon.

12.2 Age limit

IVY BEAUTY BAR provides manicure services to customers from the age  of 16 for a gel polish manicure/BIAB.  

13. Law

Dutch law applies to every agreement between IVY BEAUTY BAR and the client. In case of interpretation of the content and scope of these general terms and conditions, the Dutch text thereof is always decisive. IVY BEAUTY BAR reserves the right to change these conditions at any time. The most recently deposited version or the version that applied at the time of the agreement being concluded always applies.